Bu çalışma, çarpışmadan kaçınma kapsamında havacılık ve
denizcilik endüstrileri arasında bir karşılaştırma sunmaktadır. Böylece bu
çalışmada, hem uçaklarda hem de gemilerde çarpışmadan kaçınma için
düzenlemeler, operasyonel uygulamalar, teknikler ve prosedürler
anlatılmaktadır. Havacılık endüstrisindeki
güvenlik ve teknolojideki gelişmelerden faydalanılarak, gemilerde çarpışmadan kaçınmayı
önlemek için daha iyi durum
farkındalığı oluşturulması ve daha gelişmiş
bir seyir takibi yapılabilmesi için havacılıktaki gelişmeler uygulanabilir. Genel olarak,
sefer köprüsünde alınması gereken tüm kararlardan, Gemideki
Görevli (Officer of the Watch,
OOW) sorumludur. Sonuç olarak,
bu durum muazzam miktarda veri analizi gerektirmektedir ve ayrıca; bu veri
köprünün çeşitli lokasyonlarında bulunmaktadır. Yine de bu, OOW için, insan
hatalarına ve durumsal farkındalık
eksikliğine yol açabilecek bir iş yüküne neden olabilmektedir. Bu çalışma,
havacılık endüstrisinden esinlenilerek, denizde çarpışma riskini azaltmak için
güvenlikle ilgili en son geliştirmeleri ve
teknolojileri benimsememize yardımcı olarak, denizcilik sektöründeki eksiklikleri ortaya koymaktadır.
Otomatik çarpışmadan kaçınma Navigasyon COLREG Havacılık TCAS sistem İnsan hataları Durumsal farkındalık İnsan makina arayüzü Bilgi akışı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 212 |